Az okoseszközök nyomkodása hátráltatja a finommotoros készségek fejlődését

Oszd meg másokkal!
  •  
  • 48
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

„A kézírása annyira halvány volt, hogy szinte nem is lehetett látni és gyakran panaszkodott, hogy elfárad a keze a színezéstől.” – aggódik egy amerikai anyuka.
Elise, Kristine lánya, egyike annak a rengeteg vele egykorú gyereknek, akik nem edzik eléggé finommotoros képességeiket.

Egy amerikai anyuka ijedten beszélt arról, mennyire megrémítette a hír, hogy óvodás lánya finommotoros érzékei elmaradnak a korosztályának megfelelő átlagtól.
Kristin először megrémült, attól tartva, hogy esetleg lánya nem tud majd felzárkózni, ezért aktívan kezdett segíteni lányának a folyamatban.
„Istenem, nem ott tart, ahol kellene neki, hogyan tudjuk ezt megoldani? Mit tehetünk?” Idézi fel Kristin. „A kézírása annyira halvány volt, hogy szinte nem is lehetett látni és gyakran panaszkodott, hogy elfárad a keze a színezéstől.”

Elise, Kristine lánya egyike annak a rengeteg vele egykorú gyereknek, akik nem edzik eléggé finommotoros képességeiket.
A probléma olyan mértéket öltött, hogy az Egyesült Államokban külön figyelemfelkeltő kampányt indítottak a kisgyermekkori képzés fontosságáról. Kutatások igazolják, hogy az emberi agy fejlődésének szempontjából kritikusak ezek a korai évek.
Felmérések szerint, minden húsz óvodát kezdő gyermek közül csak kettő  rendelkezik kellő erővel és kézügyességgel, hogy koordináltan használja az ollót, és csak a fele képes helyesen tartani egy ceruzát.

Hogy miért történik mindez?

Sokan pörgő világunkat okolják, ahol a technológiai vívmányok elveszik a gyerekek elől az olyan hagyományos tevékenységeket, mint a színezés vagy a kivágós játékok. A gyerekek kevesebbet színeznek, viszont egyre többet görgetik a tabletek és okostelefonok tartalmait, amely egészen másfajta mozgást jelent a kezek és ujjak számára.

Nagyon fontos lenne ugyanakkor, hogy a finommotoros mozgások fejlődése érdekében eddzük ezeket az izomterületeket. A folyamat hosszú és sok ismétlést igényel, azonban semmiképp sem elhanyagolható.

Kutatások szerint összefüggés mutatható ki a finommotorikai fejlődés, és a későbbi tanulmányi teljesítmény között. Akár az olyan egyszerű tevékenységekkel is, mint egy szivacslabda nyomogatása, vagy egyik üvegből átönteni folyadékot egy másikba, komoly eredményeket lehet elérni gyermekeink kézügyessége érdekében.

A vonalvezető, foglalkoztató és színező füzetek kimondottan e terület fejlesztését célozzák, ellensúlyozva a technológiai vívmányok hiányosságait.

 

 

 

A childdevelopmentinfo.com nyomán
Illusztráció Designed by Freepik

Nincs hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

húsz − tizenhat =

To Top